home about linkies follow older newer
owner

hye. i'm pathetic girl

ARCHIEVE

CREDIT

© 2013 - Skins by Mayra and someone help me is Yasmin. Cute icon from Pixel and other from wana.
Sunday 6 December 2015 - {0 Alien}
Al-Fatihah :')

                                    

assalamualaikum semua. em hari ni dapat berita buruk. ok haih aku nak cerita pasal arwah ni even aku tak pernah jumpa dan tengok muka dia. 

Mohamed Hairy Arish bin Razali

dia ni sepupu jauh kawan baik aku. em umur dia baru je 19 tahun so still young. dulu dia belajar dekat jepun but after that dia balik malaysia and stay dengan kawan aku ni. 

-macam mana aku kenal dia

cerita dia macam ni. aku kenal dia when kawan aku tetiba whatsapp aku like this;

...; (nama aku) !!

me; yes?

....; ada sepupu saya baru balik dari jepun! handsome!!

me; owh, but still can beat my manurios right?

....; em yelah. 



   ***

and after that, dalam whatsapp group kawan aku selalu update pasal arwah. mula mula aku macam tak kisah sangat pasal arwah cause tak kenal pun. and then, adalah kejadian berlaku dalam group whatsapp and at that time la arwah nak jadikan kawan aku sebagai adik angkat dia. kawan aku tanya pendapat kitaorang. aku kata;

"terima jelah."

and after that dia pun terima. sejak tu dia mula rapat dengan arwah. arwah anak yatim piatu. family dia dah meninggal and dia pulak anak tunggal so i think of course dia terasa sunyi and kehadiran kawan aku tu, dapat happy kan dia. kadang-kadang aku usik kawan aku. dia kata dia sayang dengan arwah sangat. arwah pun pernah janji dengan dia, nak jaga dia baik baik. dari pandangan aku, arwah ni seorang yang baik and penyayang. :') untung kawan aku.

***

then, kitaorang bawak phone ke sekolah waktu hari anugerah. and then masa semua dah balik tu, gang aku saja lepak kejap kat sekolah. tetiba arwah call kawan aku. dia pasang lagu and biar kawan aku dengar. aku pun saja la nak mengacau, aku jerit nama budak lelaki lol. lepas tu aku dengan kawan lain lain kacau lagi. kitaorang buat bising. 

lepastu aku ambik phone kawan aku, aku kata;

"maaf encik. kfc dah tutup. encik nak pesan apa? mi goreng ada semua ada!"

dia tak balas, dia just biar kitaorang dengar lagu. tapi aku tak suka lagu tu. aku suruh dia pasang lagi stitches. 

seriously. dia ikut cakap aku. dia pasang lagu stitches and then marvin gaye. arghh, aku punya syok masa dia ikut cakap aku. tak sangka lmao :') terharu aku hm.

***

cuti. 

yea, lepas cuti aku dah tak dengar pasal khabar berita arwah dah. cause phone aku kena rampas em. tiba tiba, kawan aku bagitahu kat fb hari ni. 

....; (nama aku) abang Arish dah tak ada..

me; really?! wait, tak ada dekat dunia atau dekat awak?

....; dekat dunia lah, buat apa nak main main

me; innalillah..

***

terkedu.

yap, aku terkedu jap. baru je beberapa hari masa hari akhir sekolah, kitaorang sakat dia. aku rasa macam sekejap je masa. tup tup.. dia dah meninggal semalam. kawan aku kata, arwah meninggal sebab luekimi last stage. 

selama ni aku tak expect pun dia ada penyakit. aku ingat dia sihat cause kawan aku pun tak cerita apa pun pasal penyakit. rupanya arwah tak bagitahu. dia pendam. 

bila aku dapat berita ni aku macam, kesiannya.. even aku tak rapat pun dengan dia but arwah baik sangat. 

akhir kata, semoga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman. amiin.

lepas ni giliran kita bakal menyusul, jadi siap sedia kanlah amalan kita di bumi.

assalamualaikum.. 

Post a Comment