home about linkies follow older newer
owner

hye. i'm pathetic girl

ARCHIEVE

CREDIT

© 2013 - Skins by Mayra and someone help me is Yasmin. Cute icon from Pixel and other from wana.
Saturday 5 December 2015 - {0 Alien}
me

                                       

well assalamualaikum guys. hiho aah, cuti akhir tahun dah lama mula but still aku mereput depan laptop mak aku ni. T^T pls, boring gila cuti kali ni. ergh, dahla next year aku dah form 1 huhu. so of course aku akan duduk asrama em. no way la kalau aku duduk rumah, nanti aku jadi zombie je duduk dalam bilik terjerit jerit macam orang gila lol. -lawak ke? em nevermind, actually aku nak kenalkan diri aku je hari ni. nothing pun sebenarnya. not important.

senyum.

haha jom start before aku lebih banyak melalut.

em nama aku aryana. but korang panggil je aku ary ala ala ariana natasha hikhok! aku still muda and aku ni yeoja.

pardon?

 i mean gegirl la. yeah like that. age? still 12 years old (2015) well, aku tinggal dekat pathetic life a.k.a. earth. why aku panggil earth, pathetic life? because of some reasonable reasons for me la. em like;

orang sibuk buat maksiat sedangkan dunia dah tua dah nak hancur (sorry ni just pendapat aku okay) and orang Muslim pun dah macam tak sedar diri. yea, ada yang sesetengah pakai pakaian ala ala bertelanjang u know.. jarang, singkat and mendedahkan aset aset yang tidak sepatutnya dilihat oleh kaum Adam. yang bertudung pulak, acah je tutup aurat kononnya pakai tudung dah alim la tu. but still pakai singkat, nampak rambut, tunjuk leher, pakai pakaian ketat macam legging?  apa semua ni? and then when ada berita kena emm la kena tu la ni la, apa diaorang jawab?

"ini semua salah jantan tu!"

"jantan tak guna!"

and so on...

tapi hakikatnya diaorang sedar atau tak? semuanya berpunca dari diaorang jugak! tapi bila ada yang beri pendapat begini, ditentang semula...

"memang salah lelaki la! tak pandai jaga nafsu sendiri! kami ni mangsa!!"

wow. *clap clap*

ya, memang benar. lelaki perlu jaga nafsu. but kita sebagai perempuan ni pun kenalah bagi kerjasama sikit. jaga aurat. pakai baju longgar, labuh. tudung tu labuhkan la supaya tak nampak nl 50 tu. kalau diri sendiri pakai pakaian yang memang umpph, mampu ke lelaki tahan nafsu mereka? alhamdulillah, kalau ada yang boleh tahan. tapi cuba kalau yang tak boleh tahan tu? tak ke naya? tak kasihan ke pada kaum Adam yang dapat dosa apabila melihat pakaian perempuan yang em tu?

minum air.

so silalah jaga aurat masing-masing ya wahai sis sis di luar sana. jangan sebab nak bergaya nak jadi hipster, aurat didedahkan. kalau tutup aurat cara Islam pun, sis pun boleh bergaya jugak. so don't worry. Islam itu mudah. kaum Adam pun perlulah menundukkan pandangan supaya nafsu terkawal. *smile*

^ ewaaah, panjang pulak aku bagi ceramah. uhuk maaf ya. teremo sebentar.

back to our topic,

aku ni orang biasa je. sederhana. tapi alhamdulillah, aku bersyukur. ;) so ni je la tentang aku, insan biasa di dunia ni.

akhir kata,

jagalah aurat kita. 

assalamualaikum...

p/s; saia tahu gambar di blog saia ni pun kurang senonoh, maaf. saia manusia biasa TT TT


Post a Comment